Peremajaan wajah di rumah adalah mungkin

Bagaimana anda menjadikan kulit anda awet muda? Soalan ini diajukan oleh semua wanita!

Cara memanjangkan masa muda wajah di rumah

Malangnya, wajah berusia lebih awal daripada kulit seluruh badan. Ini benar-benar semula jadi, wajah terdedah kepada pengaruh luaran lebih kerap daripada bahagian badan yang lain. Kelembapan, embun beku, angin, sinar matahari - semua faktor persekitaran ini mempengaruhi wajah dari akhir musim gugur hingga musim bunga, sementara semua bahagian badan yang lain ditutup dengan pakaian.

Merawat wajah yang sihat harus bermula antara usia 25 dan 30 tahun. Penuaan awal tidak selalu berkaitan dengan usia.

Terdapat beberapa sebab mengapa wajah mula pudar pada wanita muda:

  • persekitaran yang tidak menguntungkan,
  • pewarisan buruk,
  • Menyalahgunakan semasa berjemur,
  • keadaan organisma yang tidak baik.

Dan jika kita tidak dapat mengubah dua sebab pertama, menghapus dua sebab terakhir adalah sepenuhnya kuasa kita. Diet seimbang, tidur nyenyak, aktiviti fizikal, penolakan tabiat buruk, iaitu gaya hidup sihat akan membantu memanjangkan keremajaan kulit wajah. Dan tidak menyalahgunakan sinar matahari secara umum tidak akan sukar.

Kaedah rumah untuk peremajaan wajah

Menjaga seseorang dalam keadaan baik harus dimulakan apabila tidak ada alasan untuk dikhawatirkan. Seawal usia 25-30 tahun, ketika wajah bersinar segar, kulitnya anjal dan terlalu awal untuk memikirkan kedutan, anda perlu menjaga wajah anda agar dapat memanjangkan usia muda selama mungkin.

Ada beberapa cara untuk meremajakan wajah, atau lebih tepatnya langkah-langkah pencegahan untuk menjaga kulit dalam keadaan baik untuk jangka masa yang panjang, dan ia boleh dilakukan di rumah.

Topeng dan gosok tidak hanya menjaga wajah anda dalam keadaan baik, tetapi juga membuat penambahan yang baik untuk prosedur salun.

Ubat untuk peremajaan wajah di rumah

Terdapat banyak produk peremajaan wajah di pasaran sekarang yang boleh anda gunakan di rumah. Sebagai tambahan kepada topeng kosmetik khas, minyak semula jadi dan pelbagai jenis tanah liat kosmetik memastikan kesan anti-penuaan yang sangat baik.

Minyak asli dan pelbagai kombinasinya melembapkan dan menyuburkan wajah, sementara tanah liat kosmetik membersihkan dan mengeringkan kulit. Dengan kulit kering, lebih baik menggunakan tanah liat kuning atau putih dengan penambahan vitamin A dan E.

Minyak semula jadi

Topeng ganggang meremajakan kulit dengan memperbaiki peredaran darah, menghilangkan bengkak, membuang toksin dan menyumbat liang. Untuk menghilangkan komedo secara kekal dan memperbaiki kontur wajah, topeng parafin digunakan, yang juga dibuat dari lilin lebah atau lilin kosmetik.

Kadang-kadang terdapat masalah kulit pada usia muda, mis. B. pigmentasi tidak sekata, jerawat dan kecacatan lain. Dalam kes ini, sebelum menggunakan produk anti penuaan, anda boleh melakukan scrub wajah. Mengupas juga boleh dilakukan di rumah.

Di kedai yang menjual kosmetik, anda boleh membeli campuran khas untuk lulur wajah, yang mengandungi buah, serta asid salisilik, glikolik dan retinoik.

Kelebihan menggunakanproduk farmaseutikal khas untuk peremajaan wajah di rumah adalah komposisi dan jumlah semua bahan yang diperlukan dalam produk tersebut dikira dengan tepat.

Kelemahan dan ketarakaedah peremajaan sedemikian dengan produk yang dibeli di kedai adalah anda boleh membeli produk berkualiti rendah. Pengilang kosmetik tidak selalu berhati-hati, dan komponen berkualiti rendah dapat dimasukkan dalam komposisi produk tersebut.

Ubat rumah untuk peremajaan wajah dengan topeng semula jadi

Salah satu kaedah paling mudah tetapi sangat berkesan untuk meremajakan wajah anda adalah dengan menggunakan produk anti-penuaan yang terbuat dari produk semula jadi. Tidak sukar untuk membuat dan menggunakan kosmetik seperti itu di rumah.

Topeng pakai buang memberikan kesan yang luar biasa apabila digunakan berulang kali dalam jangka masa (2-3 bulan). Kulit wajah menjadi licin, anjal dan bercahaya. Untuk pembuatan topeng kosmetik buatan sendiri, anda boleh menggunakan produk seperti telur mentah, oatmeal, madu, ragi, keju cottage, kentang mentah, pelbagai sayur-sayuran dan buah-buahan, teh herba, gelatin.

Topeng muka

Bergantung pada ramuan yang digunakan, produk buatan sendiri ini mempunyai kesan mengencangkan, melembapkan, merawat dan tidak diragukan lagi pada wajah. Komposisi, penyediaan dan kesan topeng tersebut dijelaskan secara terperinci di bahagian "Kecantikan", bahagian "Penjagaan Kulit" di laman web ini.

Faedah Cara Meremajakan Wajah Anda dengan Topeng Rumah

  • Percaya pada kualiti ramuannya,
  • kemampuan untuk melakukan kaedah peremajaan seperti itu dengan kerap dan teratur,
  • kos lebih rendah berbanding prosedur salun.

Kekurangan kaedah peremajaan rumah

Tidak ada yang sempurna baik di alam atau dalam kehidupan seharian, walaupun dengan jenis peremajaan yang paling berkesan terdapat perangkap. Keberkesanan kaedah peremajaan wajah tidak hanya terletak pada manfaat maksimum, tetapi juga kekurangan minimum.

Hanya ada dua kelemahan seperti kaedah peremajaan rumah. Walau bagaimanapun, ini adalah ciri kaedah penekanan ini daripada keburukan:

  • keengganan untuk menyediakan dan menggunakan topeng buatan sendiri. Ringkasnya, kaedah peremajaan wajah ini tidak sesuai untuk wanita yang tidak mahu melakukan prosedur kosmetik sendiri dan menyerahkan karya ini kepada pakar.
  • Bagi wanita dengan kulit sensitif atau hipersensitiviti terhadap beberapa komponen topeng, penjagaan khas harus diambil untuk meremajakan wajah di rumah.